آنچه لازم است درباره ظروف آشپزخانه آلومینیوم بدانید

در این مقاله به شما خواهیم گفت که پخت و پز در ظروف آشپزخانه آلومینیوم درست است یا خیر.اگر شما هم تا به حال به این موضوع فکر کرده اید ، اما پاسخی برای آن نیافته اید ، این مقاله را بخوانید تا پاسخ درست را دریافت کنید.

پخت و پز یک هنر است.از ظروف آشپزخانه گرفته تا سبزیجات تازه ، در حین پخت و پز باید به خیلی چیزها دقت کنید ، اما آیا وسایلی را که در آن غذای مورد علاقه خود را می پزید ، برای سلامتی شما مفید است یا نه؟اگر درست کردن غذای غنی از مواد مغذی و سالم به خانواده شما در فهرست اولویت های شما قرار دارد ، حتما این مقاله بخوانید ، زیرا بیشتر وسایل مورد استفاده ما برای پخت و پز برای سلامتی مناسب نیستند.

وسایل آشپزی با کیفیت خوب بخشی جدایی ناپذیر از روند پخت و پز سالم است.آنها باید ایمن ، راحت و بادوام باشند.امروزه در بیشتر خانه ها از انواع ظروف آشپزی استفاده می شود: برخی سنتی ، برخی دیگر مدرن.قابلمه روحی پرسی ، ظروف آلومینیوم ، قابلمه های چدن ، ظروف مسی از انواع ظروف آشپزخانه هستند که هر کدام جوانب مثبت و منفی خاص خود را دارند.به منظور انتخاب سالم ، درک مواد مختلف و چگونگی تأثیر آنها در غذای شما مهم است.

قبل از خرید وسایل آشپزی آلومینیوم مراقب باشید

قبل از خرید وسایل آشپزی آلومینیوم مراقب باشید

یکی از ظروفی که برای پخت و پز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، آلومینیوم است که شاید پخت و پز در وسایل آشپزی ساخته شده با آلومینیوم کار درستی نباشد!

آلومینیوم هادی گرمای عالی ، سبک و ارزان است و هم چنین تمیز کردن آن ساده است و ظروف آلومینیومی صنعتی هم همین ویژگی ها را دارند.اما با این حال ، آلومینیوم یک فلز بسیار نرم و واکنش پذیر است و هنگام پختن غذاهای اسیدی مانند میوه و گوجه فرنگی یا هر چیز حاوی سرکه در ظروف آلومینیومی ، باعث حل شدن مقداری  آلومینیوم در مواد غذایی می شود.به عبارتی دیگر آلومینیوم خیلی سریع و به راحتی با سبزیجات و غذاهای اسیدی واکنش نشان می دهد ، بنابراین توصیه می شود از پخت و پز در چنین وسایل آشپزی خودداری کنید.

این واکنش های شیمیایی بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد.وجود آلومینیوم در رژیم غذایی ما باید نگران کننده باشد ، زیرا می تواند مانع از جذب مواد معدنی مهم مانند آهن و کلسیم شود.همچنين آلومینیوم ممكن است در استخوان ها جمع شود كه منجر به (نرم شدن) آنها مي شود.بنابراین ، علی رغم کاربرد ظاهری آن در وسایل آشپزی ، باید از ظروف آلومینیومی خودداری کرد.

ظروف آشپزخانه آلومینیوم

در حال حاضر با آنودایز کردن آلومینیوم ، این مشکلات تا حدودی رفع شده است.این روزها وسایل آشپزخانه (از جمله آنهایی که از آلومینیوم ساخته شده اند) آنودسازی می شوند.این یک فرآیند الکترو شیمیایی است که آلومینیوم را سخت می کند تا به یک سطح غیر چسبنده ، مقاوم در برابر خراش ، با دوام و آسان تمیز شود.این فرآیند آلومینیوم را مهر و موم می کند و از بروز هرگونه واکنش در غذاهای اسیدی و شسته شدن فلز به مواد غذایی جلوگیری می کند.

فرآیند آنودایز کردن الکتروشیمیایی در آلومینیوم باعث می شود تا زمان پخت و پز در ظروف آلومینیومی ، آلومینیوم نتواند به مواد غذایی ترکیب شود.بنابراین آلومینیوم آنودایز شده اکثر مشکلات آلومینیوم خام را برطرف می کند.

این گران تر از آلومینیوم خام است ، اما یک ماده آشپزی بسیار عالی است.در حالی که گرم شدن آلومینیوم آنودایز شده نسبت به سایر مواد بیشتر طول می کشد ، اما این یک رسانا گرمای عالی (برتر از فولاد ضد زنگ) ، مقاوم در برابر خراش و سبک وزن و در عین حال بسیار قوی است.

1 پاسخ
  1. Z
    Z می گوید

    چرا با توجه به مضرات فراوان ظروف آلومینیومی برای انسان و اینکه اکثریت مردم دیگر تمایلی به استفاده از این ظروف ندارند، همچنان مجوز تولید وجود دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا به جای آن ظروف از جنس روی یا استیل تولید نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.