روش تشخیص ظروف روحی از ظروف آلومینیوم

خانم های ایرانی ، برای پخت و پز غذا از انواع ظروف آشپزخانه که برای ساخت آنها از مواد مختلفی استفاده می شود ، استفاده می کنند.ظروف چدن ، ظروف رویی ، ظروف استیل و ظروف مسی از انواع ظروف آشپزخانه هستند که هر کدام از آنها بر اساس مواد مورد استفاده در ساخت شان ، دارای جوانب مثبت و منفی زیادی هستند.

در حال حاضر افراد با وجود مزایای ظروف مسی و ظروف رویی ، تمایل دارند که مثل گذشته ، از این ظروف جهت پخت و پز استفاده کنند.اگر شما هم جزو کسانی هستید که ظروف روحی یا رویی را برای پخت و پز انتخاب کرده اید ، بهتر است بدانید که در حال حاضر ظروفی که در بازار به نام ظروف روحی به فروش میرسند ، اکثرا از جنس آلومینیوم هستند نه روی.راه های زیادی برای تشخیص روی از آلومینیوم وجود دارد که در ادامه در مورد آن صحبت می کنیم.در ادامه با تولید کننده ظروف روحی همراه ما باشید.

تشخیص روی از آلومینیوم

یک راه برای تشخیص این دو فلز از همدیگر ، استفاده از محلول سولفات مس است.ظروف از جنس روی نسبت به سولفات مس از خود واکنش نشان می دهند و سیاه می شوند.برای این منظور یک قطره از سولفات مس را روی ظرف بریزید ، اگر ظرف روی اصل باشد ، یک لکه سیاه روی آن ایجاد میشود.البته این لکه با شست و شو براحتی از بین می رود.

ظروف رویی وزن سنگینی دارند ، این در حالی است که یکی از خصوصیات ویژه فلز آلومینیوم ، وزن سبک آن است ، بنابراین ظروف آلومینیومی بسیار سبک هستند.پس اگر ظرف در مقایسه با حجمش وزن سنگین تری داشته باشد ، رویی اصل است و اگر وزن سبکی دارد ، حتما از جنس آلومینیوم است.

بطور کلی ، باید این نکته را در نظر بگیرید که پیدا کردن ظروف رویی در بازار کار مشکلی است و این ظروف را میتوان فقط در خانه های مادر بزرگ هایمان پیدا کنیم.اما آیا میدانید که پخت و پز در قابلمه روحی پرسی چه مزایایی برای سلامتی انسان دارد.ظروف رویی ، هنگام پخت و پز ، مقداری روی را به غذا منتقل میکنند و این برای سلامتی انسان مفید است.

معایب ظروف آلومینیوم

درست است که پخت و پز در ظروف رویی ، برای ما مفید است ، اما این ظروف الان در بازار وجود ندارند و حدود 99 درصد از ظروفی که با اسم رویی در بازار هستند ، از جنس آلومینیوم هستند ، حال اینکه پخت و پز در ظروف آلومینیومی پوشش داده نشده ، در دراز مدت باعث بوجود آمدن مشکلاتی ، بخصوص بیماری آلزایمر می شود.در صورتی که غذاهای اسیدی  را در ظروف آلومینیومی بپزیم ، میزان آلومینیومی که به غذا شما اضافه میشود ، بیشتر خواهد بود.

دوستان و همراهان عزیز اگر مایل هستید تا در مورد مزایا و معایب ظروف آلومینیومی ، اطلاعات جامع تری کسب کنید ، سایر مقالات این سایت را دنبال کنید و اگر قصد سفارش ظروف آلومینیوم صنعتی را دارید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

1 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا می گوید

    با سلام
    لطفاً اگر آدرسی از کارخانه یا تولید کننده ای سراغ دارید که ظروف روحی اصل تولید می کند، یا می دانید چگونه می توان این محصول را پیدا کرد، آدرس آن را برای بنده ارسال کنید، من چند سال است که خیلی گشته ام ولی پیدا نکرده ام .
    با تشکر فراوان.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.