معرفی ظروف آشپزی

من فکر می کنم قابلمه ها ضروری ترین وسایل آشپزی در خانه همه هستند.آیا می دانید اکنون از چه نوع قابلمه ای استفاده می کنید؟ آیا هنگام خرید ظروف آشپزخانه ، به مزایا و معایب آنها فکر میکنید؟در ادامه ، در مورد این موارد صحبت میکنیم.لطفا همراه ما باشید.

ظروف آلومینیوم

قابلمه های ها و ظروف آلومینیومی از ابتدای قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته اند و به دلیل خاصیت هدایت گرما و عدم چسبندگی ، در بین وسایل آشپزخانه محبوب بوده اند.ماده اصلی قابلمه های آلومینیومی ، آلومینیوم است.آلومینیوم وزن سبکی دارد و رسانا گرما بسیار خوبی است ، اما با غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی ، سرکه و مرکبات بسیار واکنش پذیر است. پخت و پز در ظروف جنس آلومینیوم می تواند باعث تغییر در طعم و مزه غذا شود.

ظروف آلومینیوم

حقیقت این است که در هنگام پخت و پز ، مقدار مشخصی از آلومینیوم به مواد غذایی اضافه می شود و در صورت استفاده از ظروف آلومینیومی فرسوده ، این مقدار افزایش می یابد.هر چه مواد غذایی مدت زمان بیشتری در ظروف آلومینیومی پخته یا نگهداری شوند ، باز هم این مقدار افزایش میاید و هم چنین غذای اسیدی (سرکه ، سس گوجه فرنگی و غیره) ، آلومینیوم بیشتری به داخل غذا وارد میکنند.

ناراحتی دستگاه گوارش ، نفخ شکم ، یبوست ، خستگی و زوال عقل از عوارض استفاده از ظروف آلومینیومی در دراز مدت میباشند.

دوستان و همراهان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید ظروف آلومینیوم صنعتی با گروه تولیدی صنعتی آلمیران تک ارتباط برقرار کنید.

ظروف استیل

ظروف استیل

پیدا کردن بهترین وسایل آشپزی از جنس استنلس استیل می تواند مشکل باشد.این ظروف زیبا و با دوام هستند و در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند.وسایل آشپزی از جنس استنلس استیل واکنش پذیر نیستند!عدم واکنش فلز ضد زنگ مزایای بی پایان دارد.هیچ گونه زنگ زدگی ، خوردگی ، مواد شیمیایی مضر یا طعم های فلزی در فرآیند پخت و پز تولید نمی شود و این یکی از مهمترین مزیت از وسایل آشپزی از جنس استنلس استیل محسوب می شود.

مزایای دیگر وسایل آشپزی از جنس استنلس استیل ، ظاهر براق آن است.از این گذشته ، علیرغم همه مزایای فوق ، ظروف از جنس استیل ، قیمت مناسبی دارند.

ظروف چدنی

ظروف چدنی

ظروف چدنی و قابلمه چکش روحی ، از لوازم آشپزخانه محبوب هستند.مؤلفه اصلی ظروف چدن ، آهن است که حاوی مقدار کمی کربن و سایر ناخالصی ها است.بزرگترین مشکل این ظروف این است که خیلی زود زنگ میزنند.قابلمه های چدن هنگام پختن ، مقدار کمی آهن را به مواد غذایی اضافه می کنند که این امر می تواند باعث افزایش روزانه مصرف آهن شود. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.