پخت و پز در ظروف گرانیتی چگونه است

قطعات گرانیتی قدیمی از قلع یا آهن ساخته شده بودند. آنها لایه های بیشتری از پوشش شیشه ای داشتند و در مقایسه با وسایل آشپزخانه مدرن سنگین تر بودند. وسایل آشپزخانه گرانیتی به دلیل راحتی سطح شیشه در ترکیب با استحکام فلز ، محبوبیت بالایی پیدا کرد. سطح پرسلن براق از نگهداری قطعات چدن مستعد زنگ زدگی آسان تر بود.

وسایل آشپزخانه گرانیتی به جز شباهت ظاهری هیچ ارتباطی با گرانیت ندارد. امروزه وسایل آشپزخانه گرانیتی با هسته استیل و روکش شیشه ای ساخته می شوند. مینای چینی با فلز در 2،000درجه F ذوب می شود و سطح شیشه ای غیر متخلخل ، بی اثر و به طور طبیعی غیر چسبنده ایجاد می کند. وسایل گرانیتی که امروزه ساخته شده اند از لحاظ ساختاری نازک تر و سبک تر از آن هستند که قبلاً در خانه مادربزرگ ها بود.

آیا ظروف گرانیتی ساخته شده امروز برای پخت و پز بی خطر است؟

ظروف گرانیتی مدرن از استیل نازک کربن است که با یک لایه مینای چینی پوشانده شده است. روکش شیشه ای بی اثر و عاری از مواد شیمیایی مضر است. این امر با هیچ نوع غذا تعامل نخواهد داشت یا طعم یا رنگ غذاهای شما را تغییر نمی دهد. اگر پوشش چینی آسیب نبیند ، وسایل آشپزی ظروف گرانیتی برای پخت و پز و نگهداری هر نوع مواد غذایی از جمله مواد غذایی بسیار اسیدی بی خطر است. اگر یک خراش در قسمت خارج از قایلمه یا ظرف گرانیتی وجود داشته باشد ، روی ایمنی یا توانایی پخت و پز آن اثر نمی گذارد ، اما اگر روکش از داخل آن جدا شده است ، باید استفاده از آن را برای تهیه و نگهداری مواد غذایی متوقف کنید.

آلمیران تک مرکز پخش قابلمه گرانیتی در انواع مختلف می باشد.

 تابه های مدرن گرانیتی

تابه های گرانیتی امروزه نسبت به مدل های قدیمی نازک تر و محکم تر هستند. برخی مدل های ارزان قیمت نازک و شکننده هستند و ممکن است دارای لبه های تیز باشند که با خیال راحت نتوانید با آن کار کنید. اما بیشتر این ماهی تابه ها هنوز هم به اندازه کافی خوب هستند .این ظروف برای تهیه وعده های غذایی بزرگ مناسب هستند و برای هر نوع غذایی که می توانید آن را در فر کباب کنید ، قابل استفاده است.

پخت و پز در ظروف گرانیتی چگونه است

مزایای استفاده از ظروف گرانیتی:

    هسته فولادی کربن داخلی گرما را به طور مساوی و سریع توزیع می کند.

    سطح پرسلن تیره به سرعت گرما را جذب می کند و زمان پخت را کم می کند.

    این محصولات دارای وزن سبک هستند و برای برداشتن و حمل کردن ظرف در مقابل ظروف چدنی آسانتر می باشند.

    می توانید وعده های غذایی را به راحتی در فر بپزید

    سطح صاف آن امکان تمیز کردن آسان را فراهم می کند.

    پخت و پز در این ظروف غذایی لطیف و دلپذیر به ما میدهد.

    قیمت های مقرون به صرفه آن افراد را به یک انتخاب مناسب برای مشتریان با بودجه کمتر تبدیل می کند.

معایب استفاده از ظروف گرانیتی:

    این وسایل آشپزی را نمی توان در ماکروفر ، زیرا می توانند باعث باعث بیش از حد گرم شدن ظرف و امکتن ترکیدن و یا اب شدن آن می شود.

    ظروف گرانیتی مدرن بسیار نازک است تا به خوبی گرما را نگه دارد.

    ظروف گرانیتی لایه مازکگرانیت مستعد ورقه شدنو خرد شدنمی باشند خصوصا اگر به زمین بیفتند.

    با وجود ادعای سازندگان مبنی بر عدم چسبندگی سطح ، بسیاری از کاربران مشکلات چسبندگی را تجربه می کنند.  غالباً مقداری مواد غذایی را که در قسمت زیرین و قسمت های کباب گرانیتی من گیر کرده و می سوزند. با این حال ، اگر تابه را داخل سینک بگذارید تا با مقداری آب صابون خیس شود ، باقی مانده سوخته به راحتی از بین می رود.

    برخی از خریداران وسایل آشپزخانه گرانیتی امروزی را بسیار معمولی و غیر جذاب می دانند.

نظافت و مراقبت

سطح غیر قابل نفوذ باعث تمیز کردن این وسایل آشپزخانه می شود. مطابق ادعای سازنده ، اکثر ظروف گرانیتی در ماشین ظرفشویی بی خطر هستند ، اما آنها با استفاده از صابون و آب نیز به راحتی با دست پاک می شوند.

برای از بین بردن آبهای سوخته ، تابه را با آب صابون گرم پر کنید و بگذارید چند ساعت بماند.

حتماً از دستکش در حین شستشو استفاده کنید تا از بریدن انگشتان روی لبه های تیز جلوگیری شود.

برای جلوگیری از خراشیدن آن ، آن را روی سطوح سخت رها نکنید.

بریا گذاشتن ظروف در کابینت ظروف کوچکتر را در ظروف بزرگتر قرار داده و یک حوله در بین آنها و در بین ظرف و درب آن بگذارید تا از خراشیدن و خرد شدن آن ها جلوگیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.